Informacje

Barczew 3,
98 - 275 Brzeźnio

(43) 8 203 595
zspbarczew@gmail.com

Untitled document

Uczniowie biorący udział w projekcie

„Matematyczne odkrywanie okolicy”

zaprosili  osoby,

które współpracowały w realizacji lekcji matematyki,

na spotkanie będące posumowaniem wszystkich

zagadnień matematycznych poruszanych

podczas przeprowadzonych zajęć.

Podsumowanie

Zaprezentowane zostały pomoce naukowe i sprzęt,

który otrzymaliśmy dzięki przeprowadzonemu projektowi

i wykorzystywaliśmy w czasie jego realizacji.

Wszystkim osobom,

dzięki którym projekt miał szansę zaistnieć

w lokalnym otoczeniu szkoły, zostały wręczone upominki.

Podsumowanie2

Sprzęt, który pozyskała nasza szkoła, jest wykorzystywany

także do przeprowadzenia zajęć z innych przedmiotów.

Nad realizacją projektu czuwał pan Sylwester Płachta.

Dziękujemy.

Untitled document

Uczniowie klasy IV-VI zaprosili dzieci

z  Publicznego Przedszkola w Barczewie,

wraz z  dyrektor p. A. Molską, na wspólną lekcję matematyki.

Przedszkolaki1

Za pomocą interaktywnego sprzętu, zakupionego dzięki

Fundacji mPotęga,

opracowane zostały gry i zabawy.

Zajęcia prowadzone były również w oparciu o wcześniej

przygotowane pokazy multimedialne i zadania ćwiczeniowe.

Przedszkolaki1_copy Przedszkolaki3

Uczniowie naszej szkoły, wspólnie z zaproszonymi młodszymi dziećmi,

rozwiązywali różnego rodzaju zagadnienia matematyczne

po to, aby zabawy te zostały wykorzystane później,

do wspólnego spędzenia czasu wolnego w domu. 

Przedszkolaki4 Przedszkolaki5

Wszystkim bardzo się podobało.

Było radośnie i oczywiście matematycznie!

Untitled document

 Uczniowie klasy V, realizując projekt „Matematyczne odkrywanie okolicy",

wybrali się na zakupy do sklepu spożywczo-przemysłowego w Barczewie.

w_sklepie

Każdy z uczniów wcześniej otrzymał przepis na zdrowe śniadanie

oraz określoną kwotę, którą może wydać na zakupy.

Zadaniem każdego ucznia było samodzielne wybranie potrzebnych produktów

i  dokonanie prawidłowych obliczeń po to,

aby zmieścić się w ustalonym wcześniej budżecie.

w_sklepie11 w_sklepie_2 w_sklepie3

Była to świetna okazja praktycznego wykorzystania zdobytych wiadomości

z zakresu obliczeń pieniężnych oraz działań na ułamkach dziesiętnych.

Dzięki uprzejmości właścicielki sklepu p. Małgorzaty Wróbel  każdy miał możliwość

wydrukowania  własnego paragonu za zakupy,

a na koniec tej miłej wizyty uczniowie otrzymali

 po słodkim upominku.

w_sklepie5 w_sklepie_6 w_sklepie_7

 

Untitled document

20 listopada 2014 roku uczniowie klasy VI, w ramach projektu

"Matematyczne odkrywanie okolicy",

uczestniczyli w lekcji matematyki

pt. "Nasz gmina w liczbach".

Nasza_Gmina_1

Tematyka lekcji oparta była na danych zebranych przez

urząd statystyczny na temat gminy Brzeźnio.  

Uczestnicy zajęć ćwiczyli elementy statystki opisowej,

odczytywanie oraz interpretowanie danych na temat naszej gminy

w tekstach, tabelach, diagramach i na wykresach.

Nasza_Gmina_2 Nasza_Gmina_3

Uczniowie zapoznali się również z folderem promocyjnym działań

samorządowych gminy Brzeźnio związanych z wykorzystaniem funduszy unijnych.

Poznane budżety projektów wykorzystali do zadań matematycznych

oraz utworzenia diagramów z wykorzystaniem komputera.

Nasza_Gmina_4 Nasza_Gmina_5

Na lekcji obecny był radny gminy - p. Łukasz Przybyła,

który odpowiadał na wszystkie pytania dotyczące naszej gminy

oraz sprawdzał poprawność wykonywanych zadań.

Untitled document

Uczniowie klasy IV, realizując projekt pt. "Matematyczne odkrywanie okolicy",

odwiedzili z nauczycielem matematyki p. S. Płachtą Gminną Bibliotekę Publiczną w Barczewie.

Na początku wizyty pani Małgorzata Jagoda

przedstawiła uczniom zasady indeksowania książek oraz bazę komputerową,

w której przechowywane są wszystkie informacje na temat każdej książki.

  P1220214 P1220190 

Pierwszym zadaniem matematycznym było szybkie obliczenie ilości książek

przeczytanych przez całą klasę.

Była to świetna okazja, aby przypomnieć sobie

prawo przemienności oraz łączności dodawania.

Omawiane były również wygodne sposoby ułatwiające szybkie obliczenia.

P1220186 P1220210

Kolejnym zadaniem matematycznym w oparciu o odwiedzone miejsce było

jak najszybsze obliczenie ilości książek znajdujących się obecnie w bibliotece.

Przydała się w tym momencie umiejętność szacowania.

Oczywiście na koniec sprawdziliśmy otrzymane wyniki z bazą komputerową biblioteki.

Niespodziewanie uczniowie sami zaczęli wymyślać kolejne zadania matematyczne.

Towarzyszyła temu świetna zabawa. Zwieńczeniem zajęć było wypożyczenie

przez każdego z uczniów książki, co  przyczyni się do poprawy czytelnictwa.

P1220219 P1220221

7

ODDZIAŁÓW SZKOLNYCH

3

ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE

114

UCZNIÓW

50

PRZEDSZKOLAKÓW